Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, July 27, 2009

Kursus Kecemerlangan Pelajar

Saudara Hariri ketika menyampaikan ceramah motivasi kepada peserta

Sesi ceramah bersama Dr. Azharuddin

Penulis bersama pemenang permainan abang kate siri pertama

Sesi berkenalan bersama para fasilitator

Sesi pembentangan kumpulan

Gambar beramai-ramai di penghujung program

Pada 25 dan 26 Julai 2009 yang lalu saya dan rakan-rakan ISMP telah berjaya melaksanakan program Kursus Kecemerlangan Pelajar di Sekolah Agama Menengah Salak Tinggi (SAMST). Kursus ini melibatkan seramai 40 orang fasilitator yang terdiri daripada pelajar ISMP, USIM dan seramai 200 orang peserta yang terdiri daripada pelajar tingkatan 1 sekolah tersebut.

Program dua hari satu malam anjuran bersama Program Pendidikan, Fakulti Pengajian Bahasa Utama, Usim dan SAMST ini adalah bagi memberi motivasi kepada pelajar tingkatan 1 sekolah tersebut dalam mengharungi cabaran persekolahan peringkat menengah. Selain itu program ini juga bertujuan untuk memberi pendedahan awal akan cabaran di alam perguruan yang bakal diceburi oleh fasilitator-fasilitator yang terdiri daripada pelajar-pelajr ISMP.

Antara penceramah yang telah dijemput dalam program tersebut ialah Dr. Azharuddin b. Sahil dari USIM. Beliau telah mengisi slot ceramah berkaitan pengurusan masa. Selain itu, turut diundang ialah saudara Hariri Daud. Beliau merupakan mantan Presiden MPP USIM sesi 2006/2007. Slot yang diisi oleh beliau adalah berkenaan motivasi ke arah kecemerlangan.

Acara penutup bagi program tersebut telah dirasmikan oleh Dr Azizi Ismail, Ketua Program Pendidikan, USIM. Dalam ucapan perasmian penutup, beliau telah meberi kata-kata peransang kepada pelajar tingkatan 1 sekolah tersebut serta turut mempromosikan USIM kepada mereka.

Secara keseluruhannya program ini berjalan dengan lancar. Walaupun program ini berlangsung dalam masa yang singkat namun keakraban yang terjalin antara fasilitator dan para pserta bagaikan telah sekian lama saling mengenali. Sebelum kami bertolak pergi meninggalkan sekolah tersebut, adik-adik peserta berpesan kepada kami untuk menganjurkan lagi program bersama mereka. Insyaallah adik-adik, kalau ada rezeki, kita bertemu lagi. Abang-abang dan kakak-kakak fasi mendoakan kejayaan adik-adik semua.

No comments: